Divatbemutató a Louvre-ban!

Úgy tűnik, a divatházak rákaptak a különleges helyszínekre.

Épphogy sikerült megemészteni a Chanel repülőgépre tervezett bemutatóját, máris itt az újabb grandiózus vállalkozás: a Ferragamo divatház a Louvre-ban tárta a közönség elé 2013-as kollekcióját. Ez volt az első ilyen jellegű megmozdulás a nagy múltú intézményben, és igazán izgalmas hatást keltettek a modellek a képzőművészet fellegvárában, és a divatház annak köszönheti a lehetőséget, hogy nagyvonalú támogatásban részesítette a múzeum nagyszabású, Szűz és Szent Anna című kiállítását.



A bemutató hagyományok és kultúrák izgalmas találkozása volt, és a divatház nem is titkolta, hogy ez volt a céljuk a különleges helyszínnel. A Ferragamo ezúttal firenzei gyökereit állította a középpontba, mégpedig a művészeti és a kézműves hagyományt. Nem meglepő, hogy Leonardo da Vincit idézték meg, hiszen egyrészt a hely szelleme kézenfekvővé tette ezt a lépést, másrészt pedig közismert a divatház képzőművészet iránti érzékenysége; Firenzében számos műalkotás rekonstrukcióját támogatták már tekintélyes összegekkel. A kézműves hagyomány is érthető, hiszen az alapító, Salvatore Ferragamo a nagy múltú itáliai kézműves hagyományra építette vállalkozását, amikor kézzel készült cipőket kezdett gyártani. Marilyn Monroe híres szoknyafellebbentős jelenetében például egy Ferragamo szandált viselt. Massimiliano Giornetti , a divatház tervezője szerint a bemutató egy lehetőség arra, hogy többet fejezzenek ki Ferragamo, Olaszország, illetve a toszkán művészeti és kézműves hagyomány közötti kapcsolatból.

Izgalmas csavar a történetben, hogy a kollekcióba a francia stílusra és kultúrára vonatkozó utalásokat csempésztek. Michele Norsa, a Ferragamo elnök-vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy az olasz márka a tisztelet jegyében érkezett Párizsba, ugyanis a Giornetti tervezte kollekciót a párizsi épületek halvány kőárnyalati ihlették, és ezzel szerette volna összhangba hozni a kollekció színvilágát Párizzsal és a Louvre épületével. Nemcsak a színvilág volt az egyetlen kapocs Párizshoz, ugyanis a kollekció egyéb darabjai is nyitottak a párizsi stílus felé, például a nadrágok karakteresebb anyagai vagy a cipők vonalvezetése terén, amit mesterien kombináltak az olyan jellegzetesen olasz darabokkal, mint a miniruhák. A finoman megmunkált kígyóbőr cipők és a horgolt ruhák pedig a már említett itáliai kézműves hagyomány értékeit adták hozzá a kollekcióhoz.

A divatház nem hozta nyilvánosságra, hogy milyen összeget adományozott a Louvre-nak, de a jelenlevők egybehangzóan állították, hogy az élmény megfizethetetlen volt. A program magában foglalt egy exkluzív múzeumlátogatást is, amit a bemutató előtt ejtettek meg a résztvevők afféle ráhangolódásként. A Louvre üvegpiramisában felépített 140 méteres kifutó az egyik leghosszabb, amit ebben a műfajban valaha is alkalmaztak, és azt hivatott kifejezni, hogy a Ferragamo cipői hosszú sétákra is alkalmasak. Legalábbis így kommentálta a helyzetet Michele Norsa ironikusan utalva a korai Ferragamo-darabokkal kapcsolatos kifogásokra. Ezek a cipők ugyanis álomszépek voltak, ám kényelmi szempontból számos kritika érte őket. Ezekre reagálva Salvatore Ferragamo beiratkozott a University of Southern California anatómia szakára, ahol tökéletesítette a láb anatómiájára vonatkozó ismereteit, így összhangba kerültek az esztétikai és a kényelmi szempontok cipőiben.

Elsőre talán meghökkentően tűnik a helyszín, de az átgondolt koncepciónak köszönhetően a kollekció és maga az esemény egyáltalán nem hatott idegenül ebben a környezetben, sőt tökéletesen belesimult a miliőbe.

Címkék:
Kapcsolódó cikkek:
HIRDETÉS
Vitrinblog
Vitrin Blog | ...Divat, Stílus & Szépségápolás Kicsiny Kirakata...
hirdetés