Érték és értékesítés

A Millward Brown Optimor egy amerikai piackutató cég, amely minden évben összeállítja ,,BrandZ” elnevezésű listáját. Jegyzéke különböző kategóriákban sorolja fel, melyek voltak az adott időszak legértékesebb márkái. Ez alapján most bemutatjuk nektek, kik kerültek be idén a világ első 10 luxusvállalata közé.

A 10. helyen kedvenc angol márkánk, a Burberry szerepel. Bár ez nem tűnik épp méltónak kiemelkedő stílusosához és minőségéhez, összességében mégis kijelenthetjük, kitűnő évet zártak. Christopher Bailey reformációja megfiatalította, és sikerre vitte a divatházat, amely így stabilan megőrizte tavalyi pozícióját, sőt több, mint 20%-os növekedést ért el.

 

 

 

Moet & Chandon márkát Magyarországon valószínűleg igen kevesen ismeri. Ha csak az ember nem tartozik a különleges pezsgő szakértők vagy még inkább a felső tízezer tagjai közé, akkor ritkán találkozhat vele szembe. A 9. helyezett luxusital ugyanis a kiváltságos réteget célozza meg többek közt Scarlett Johanson által dedikált reklámkampányaival.

 

 

 

A 8. helyen egy újabb ínycsiklandozó tag áll. A Hennesy név hallatán valószínűleg jóval többen tudják, miről van szó. Ezt a konyakot talán még azok is ismerik, akik kevésbé rajonganak az alkoholos mámor iránt. Marketinget és designt illetően mindenképp gratuláció illeti a vállalatot, az íz megítélését pedig bízzuk inkább a profikra!

 

 

 

De térjünk most vissza a minket sokkal jobban érdeklő divat területére! Nem lesz nehéz, hiszen a top 10-es listán ezzel véget is ért az egyéb ágazatokból kikerülő versenyzők sora. 7. helyezettünk egy nem mindennapi luxus óramárka, a Cartier, mely koronaékszernek beillő alkotásait valóban tudni kell viselni.

 

 

 

Bombaként robbant be a világvezetők táborába az extrém olasz divatház, a Prada. Miuccia királynő ázsiai hódításai révén érdemelte ki a megtisztelő 6. helyet. A kínai tőzsdére való betörésének köszönhetően ugyanis részvényei ára hihetetlen mértékben megnövekedett. A tervezőnő keleti rajongótáborának mindezt újabb üzletek nyitásával fogja meghálálni.

 

 

 

Honfitársa, a Gucci azonban még így is egy hajszállal megelőzte. Frida Giannini méltó utódja lett Tom Ford-nak, hiszen a márka 90. születésnapja alkalmából olyan egyedi ötleteket valósított meg, melyek által a tradicionális itáliai divatház újra régi fényében ragyog. A cégnek így idén a létra 5. fokát sikerült megszereznie.

 

 

 

A Chanel örök és olyan erős, hogy minden divattal kapcsolatos ranglista felső köreiben szerepel. Nincs ezen mit csodálkozni, nincs ezen mit magyarázni. A francia ház klasszikus stílusa szinte egyet jelent a szakmával és idén meghozta számára a 4. helyet. Lagerfeld uralkodása által színvonala továbbra is megbízható, pozíciója pedig megingathatatlan.

 

 

 

Evezzünk most át ismét férfiasabb vizekre, és nézzük, e téren ki alkotta a legnagyobbat. Az ,,értékemelés varázslója” cím ez évben a Rolexet illeti meg, hiszen több, mint 35%-os növekedésével felkúszott egészen a dobogó legalsó fokáig. A vállalat méltán érdemelte ki a 3. helyezést, hiszen terméke minden igazi gentleman ruhatárának részét képezi.

 

 

 

Lovaglás és divat furcsamód sokszor találkoznak össze. Nem is baj, ha ez által olyan mesteri darabok születnek, mint a Hermés ház kreációi. A csapat nagyot dobbantott az idén, és a márka értéke így körülbelül 60%-kal ugrott meg.  Minőség és luxus, bőr és szőrme - úgy tűnik, ez az erős kombináció mindenkinek bejön.

 

 

 

Gondolom, már többen kitaláltátok, ki lehet a legszebb, legjobb aranyérmes. Marc Jacobs brillírozása által a Louis Vuitton napjainkra többet jelent egyszerű monogramos táskáknál. Hihetetlen tervezői tehetsége lenyűgöző bemutatókat eredményez, így abszolút érthető a fényes győzelem. Mindezt immár 7. alkalommal sikerült elérnie.

 

 

A divat lényeges szerepe így megkérdőjelezhetetlenül magasodik előttünk. Amióta világ a világ szeretünk öltözködni. Fontos a csoporthoz való tartozás, és fontos az attól való eltérés. A divat ennek kettős kulcsát adja. Ha válság idején a ruhamárkák nemhogy csökkenést, de egyesek kifejezett növekedést produkálnak, akkor azt hiszem, bátran kijelenthetjük; a divat elengedhetetlen és szerves részét képezi a mindennapi életünknek.

 

Oláh Dóri

 

Kapcsolódó cikkek:

Divathetek és Divatfővárosok – Párizs »

A világ nyolcadik csodája »

Mindörökké Marilyn, mindörökké Chanel »

A luxus lovaskocsiján - Amit a Hermes-ről tudni illik… »

Eredeti hamisítvány »

Louis Vuitton – L'invitation au voyage »

A Zara a hétköznapok Pradája  »


HIRDETÉS
Vitrinblog
Vitrin Blog | ...Divat, Stílus & Szépségápolás Kicsiny Kirakata...
hirdetés