Fendi – a bőr és a szőrme legkifinomultabb márkája

A divatház az egyik legnagyobb múlttal rendelkező márka a maiak közül : lassan fennállásának századik születésnapját ünnepelheti. A gyakran csak a híres „baguette” táskáról ismert Fendi sokkal több, mint egy átlagos olasz divatház. Átvészelte a két világháborút és azóta is töretlenül tartja magát a legjobbak között. Szinte minden hollywoodi sztár kedvence.

Az 1918-ban Rómában nyílt bolt elsősorban bőr és szőrme darabokra specializálódott, majd Edoardo Fendi öt lánya családi vállalkozásként vitte tovább a divatház ügyeit. Az igazán éles váltás azonban 1965-ben következett be, amikor Karl Lagerfeldet alkalmazták mint stylistot. A Fendi a mai hírnevét, csakúgy mint a híres egymásba olvadó dupla F betűt is, Lagerfeldnek köszönheti.



Pár évvel később Karl összeállította az első szőrmekollekcióját, melyben a régi, nehéz anyagot modernebbé, hordhatóbbá varázsolta át. A divatház természetesen az idő elteltével és Lagerfeld úr közreműködésével egyre nagyobbá nőtte ki magát. A mai Fendinek már nemcsak női és férfi kollekciója van, de termékei között parfümök, farmerok és ajándéktárgyak is megtalálhatóak. Évekkel később a Fendi család leszármazottja Silvi Venturini Fendi vette át a kreatív igazgató szerepét a táskakészítésben. Ez volt a márka szempontjából a legjövedelmezőbb döntés, hiszen ő alkotta meg az azóta legendává vált „Baguette” táskát, amiért ugyanolyan hosszú előjegyzéses lista létezik, mint a híres Hermés „Kelly” táskáért.




Az utóbbi évek egyik legmegdöbbentőbb bemutatóját is a Fendinek, közvetlenül pedig Lagerfeldnek köszönhetjük. 2007-ben a kollekciót Pekingben, a Kínai Nagy Falon mutatták be, több ezres tömeg feszült tekintetével kísérve. A dizájner ezúttal is kitett magáért és bebizonyította, hogy nem véletlenül nevezik a Fendit, a divat „luxusmárkájának”. Ugyanis, sajnos ha valaki akárcsak egy Fendi övet szeretne vásárolni, olyan mélyre kell nyúlnia a pénztárcájában, mint ha mondjuk egy másik márkától egy egész szettet vásárolna.

A márka történetének egyik érdekes állomása volt, mikot Naomi Campbell végigvonult a kifutón talpig szőrmében, majd ezután le kellett mondani a szóvivői pozíciójáról egy állatvédelmi egyesületnél. A Fendi ugyanis csak és kizárólag igazi szőrmét és bőrt használ fel a saját ruháihoz. De nemcsak Naomi az egyetlen sztár, aki rajongásig imádja a Fendi márkát. Beyonce, Kate Moss és Anna Wintour is rengetegszer látható Fendiben.




A márka hírneve pedig egyre terjed. Sorra nyílnak üzleteik a világ minden területén, a vonal pedig újabb és újabb termékeket dob piacra. Már Magyarországon is megvásárolható, habár nyilvánvalóan a felső tízezer számára engedhető csak meg. Addig is, mi, egyszerű halandók szájtátva bámuljuk a szebbnél szebb kreációkat.

Címkék: , ,
Kapcsolódó cikkek:
HIRDETÉS
Vitrinblog
Vitrin Blog | ...Divat, Stílus & Szépségápolás Kicsiny Kirakata...
hirdetés