John Richmond, a zenészek kedvenc márkája

„Pusztíts, alkoss újat, zúzz!” John Richmond jelszava kollekcióin is meglátszik, az általa tervezett ruhák között ugyanis sűrűn találkozhatunk meghökkentő darabokkal. A tervező ügyesen kombinálja a punk stílust a klasszikus eleganciával, mely nem kerülte el a legnagyobb rocklegendák figyelmét sem. A márka mára a londoni klubokat látogató fiatalok egyik kedvencévé vált.

Pálcikavékony test, hosszú haj, fülbevaló. Külseje leírása alapján nem is tervezőre, hanem rockzenészre gondolnánk. Richmond ugyan szereti a rockereket, de csak öltöztetni, és bár nagy kedvelője ennek a műfajnak, nem tombol gitárt rázva a színpadon, inkább a divat világban alkot maradandót. A dizájner 1961-ben született, tanulmányait pedig a Kingston Polytech főiskolán végezte, majd szabadúszó tervezőként dolgozott olyan nagy neveknek, mint Emporio Armani és Fiorucci. 1984-ben Maria Cornejoval közösen megalapította saját cégét, a Richmond-Cornejót, de az együttműködés csak rövid ideig tartott, mivel 1987-ben elváltak útjaik és Richmond önálló márkát hozott létre.

A dizájnér egyaránt otthon van a ritkaság számba menő megrázó cuccok és az utcai viselet világában is. Ezenkívül egyedülálló tehetséggel keveri a lázadó punk stílust a finom szabásvonalakkal, mely a férfiaknál ízléses eleganciát, a nőknél pedig visszafogott érzékiséget eredményez.



Pályafutása során olyan sztárokat öltöztetett, mint David Bowie, Madonna, Mick Jagger, vagy Bryan Adams, de George Michael is egy Richmond dzsekiben tűnt fel a Faith klipjében.

Népszerűsége a hírességeknél jelentős részben az agresszív grafikai mintáknak, a teljesen egyéni részletkidolgozásnak és a színek ügyes összepárosításának tudható be, valamint ezen tulajdonságai miatt válhatott a márka a londoni klubbokat látogató fiatalok körében is olyan közkedvelté. Persze ő sem maradhatott ki a botrányos kampánysorozatokból, 2009-es képei bővelkedtek az erotikus jelenetekben és a tetovált lázadó fiatalokban.

2010-es őszi/téli kampányképei már nem az anarchista rocker világot, hanem egy elegánsabb vonalat követnek. Persze a visszafogottabb stílusban is helyet kap a bőrdzseki és a bőrnadrág.  Mindemellett a ruhák nagyon finomak, modernek, ugyanakkor egyediek.

A márka pozitív, kifinomult változásokon ment keresztül, ami szép jövőt vetít a cég elé. A kollekciókat a legtöbb jelentős divatcég és butik a világon mindenütt forgalmazza és köszönhetően a Stúdió Moschillonak, rendkívül nagy publicitást is kap.

A ma már három márka tulajdonosa (John Richmond, Richmond X, Richmond denim) nem csak ruhákat, de napszemüvegeket és parfümöt is tervez, mely érzéki, nőies és modern.



A tervező mostanság inkább a visszafogottabb stílus felé húz, de a kivételesen magas minőségű alapanyagoknak, gyártási technológiáknak hála Richmond még mindig a kreativitás és a divatérzék tökéletes elegyét képezi.

Címkék:
Kapcsolódó cikkek:
HIRDETÉS
Vitrinblog
Vitrin Blog | ...Divat, Stílus & Szépségápolás Kicsiny Kirakata...
hirdetés