Meglepő életút - a tervező, aki nem akart tervezni

Már sokat olvashattatok olasz vagy éppen francia tervezőkről, azonban keveset hallhattunk olyan tervezőkről, akik Európán kívül tevékenykednek. Most megismerkedhettek egy japán tervezőnő különc munkásságával, amelyet Comme des Garçons néven futtat.

Rei Kawakubo nevét sokan nem tudják hova tenni. A világon a legtöbben akkor ismerték meg, amikor a H&M felkérte, hogy készítsen egy kollekciót a svéd cég számára. Olyan sikeresnek bizonyult világszerte, hogy aki a nyitás napján nem szerzett be egy-egy darabot, az másnap már csak az üres polcokat találhatta.

Na de ne siessünk annyira előre, mert a Comme des Garçons története nem napjainkban kezdődött, hanem 1975-ben, amikor a kreátor Japánban megnyitotta első üzletét. Előtte a hölgy irodalmat és képzőművészetet tanult, majd diploma után tért át a divat világába. Oda se azért, mert a divatot akarta diktálni, hanem mert nem talált megfelelő öltözéket.



Egy idő után azonban nem csak magának kezdett tervezni, sőt első boltja után nem máshol, mint a divat fellegvárában, Párizsban nyitotta meg második boltját. 1978-ban a női vonal mellett elkészítette első férfivonalát is.

A tervezőnő által kreált darabok modernek, és szakítanak a szabályokkal, így Rei Kawakubót inkább avantgard művésznek nevezzük. Védjegyének számítanak a különleges szabásvonalak, a torzítások és a pöttyös minta.




Az ázsiai kultúra jellegzetességei szinte minden ruhadarabjában fellelhetők. A japán tervezők között az elsőnek számít azzal, hogy a fekete színt bevezette a hétköznapi öltözködésbe is. A kritikusok sokszor „Hirosima-sikk”-nek hívták az általa tervezett fekete darabokat.

A divattervező kreációi természetesen nem éppen utcára valók, de műalkotásnak első számúak.



Egyet mindenkinek el kell ismerni: ilyen mértékű kreativitással nem mindennap futhatunk össze.

Címkék:
Kapcsolódó cikkek:
HIRDETÉS
Vitrinblog
Vitrin Blog | ...Divat, Stílus & Szépségápolás Kicsiny Kirakata...
hirdetés