Top 10 - A legjobb nemzetközi divatfotósok

Néhány kiválasztott, akik szinte az összes világmárka reklámkampányát fotózzák. Néhány név, amely folyamatosan szerepel a leghíresebb magazinok editorial oldalain. Mitől kerül be egy fotós a legnagyobbak közé? Kapcsolatok? Szerencse? Különleges képességek? Talán mindegyikből egy kicsi... vagy sok. Akadnak olyanok, akiknek napidíja meghaladja a 150.000 eurót.

Inez van Lamsweerde és Vinoodh Matadin

Inez van Lamsweerde és Vinoodh Matadin nem akármilyen párost alkotnak. Ők fotózták az elmúlt időszak legtöbb és legszebb divatkampányait. Több, mint húsz éve ismerik egymást, amikor Inez még Hollandiában volt tanuló a művészeti iskolában, és Vinoodh divattervező volt. Szálaik mind szorosabbra fonódtak, míg elérkeztek első fontosabb közös munkájukhoz, 1994-ben a The Face magazinban egy divatsorozathoz. Pontosan azzal a merészséggel tűntek ki, ahogyan a digitális trükköket alkalmazták, amely nem volt megszokott még azokban az években. Másik erősségük, hogy hihetetlen módon csalogatják elő alanyaikból az embert, és festik le minden jellemzőjével vásznukra, a fotóra.

 

Megrendelőik között olyan márkák sorakoznak, mint Balenciaga, Louis Vuitton, Helmut Lang, Gucci, Escada, Carolina Herrera, Roberto Cavalli, YSL, Miu Miu, Givenchy, és még sorolhatnánk a neveket, amelyek azt bizonyítják, hogy a divatvilág a lábaik előtt hever. Divatsorozatok? Végtelen mennyiségben a Vogue, a Harper’s Bazaar, Vanity Fair, I-D, Visionair.

Peter Lindbergh

Peter Lindbergh az egyik leghíresebb divatfotós, akit a „glamour költőjének” is neveznek. 1978 óta fotói a világ összes vezető divatmagazinjában megjelentek. Számos könyvet is kiadott a fényképészetről, olyan márkáknak rendezett reklámfilmeket, mint Armani, Guerlain, Lancome valamint dokumentumfilmet is a divatról.

Szinte minden sztárral dolgozott már, köztük Sharon Stone-nal, Catherine Deneuve-vel, Brad Pitt-tel, Uma Thurman-nal, Mick Jagger-rel, Milla Jovovich-csal, Pedro Almodovar-ral A fekete-fehér mesterének tartják, Peter Lindbergh stílusa, realista látásmódja és lélekbe hatoló fotói erőteljesen befolyásolták a divatot az elmúlt évtizedekben.


 Steven Meisel

Steven Meisel New Yorkban született 1954-ben, és a Parsons School of Design-ben tanult. Merész, sokoldalú és újító stílusa megreformálta a divat képi megjelenítését az elmúlt 20 évben. 1998 óta fotói az összes olasz Vogue kiadvány címlapján és editorial oldalain megjelentek, kíváncsi és pimasz tekintete meghatározta az amerikai és olasz Vogue magazinok fotósorozatait.

Több könyvet is készített, amelyekből talán leghíresebb 1992-es együttműködése Madonnával a SEX című könyvben.

  Morten Laursen

Morten Laursen Dániában született és 1993 óta foglalkozik divatfotózással. Karrierje azóta feltartóztathatatlanul tört előre. Fiatal kora ellenére gyakran dolgozik olyan magazinoknak, mint a The Face, Arena, FHM, Exit vagy a Car. A Hugo Boss, vagy a Paul Smith márkáknak végzett munkái a fotográia elitje közé repítették. Portfoliójában olyan megrendelőket találunk, mint Lacroix, Diesel, Levis, stb...

 

Jean–Francois Lepage

Nem mondható, hogy Jean–Francois Lepage hétköznapi fotós lenne. 1960-ban született Párizsban, s mindössze 20 évesen munkái már megjelentek a Vogue, Elle, vagy Marie Claire oldalain, és olyan márkák vették igénybe mint Nina Ricci, Dior, Comme des Garcons.

1987-ben, a siker csúcsán úgy döntött, hogy otthagyja a divatfotózást, s művészi karrierje felé fordult, amelyben a rajzot, a festészetet és a fényképészetet vegyítette össze.

2001-ben azonban visszatért a divathoz, felhasználva mindazt, amellyel a saját maga választott száműzetésben gazdagodott. Olyan független lapoknak kezdett el publikálni, mint az Exit, Nylon, Purple, It’s Rouge, amelyek szabad kezet adnak neki, hogy megalkossa egyedi képeit, amelyek merészek, provokatívak és költőiek.

Tim Walker

Az egyik legfurcsább, legszínesebb egyéniség a nemzetközi fotósok között. Képei mindig nagyon színháziak, nagy odafigyeléssel a díszletre, a környezetre, sokszor szürrealista képek születnek, amelyben a modellek nimfák, vagy képzeletbeli tündérek. Minden fotósorozatával egy másik világba invitál minket, mintha egy kis mesét mondana.


A kezdetekkor Sir Richard Avedon asszisztense is volt, és akkor indult be karrierje, amikor 3. helyezett lett az Independent Young Photografer of the Year Award-on. Azóta rendszeresen dolgozik a Vogue, a Harpers Bazaaar, a W magazinoknak, vagy márkáknak, mint a Comme des Garcons vagy Gap.

  Mert Alas és Marcus Piggott

Mindketten 1971- ben születtek, az előbbi Törökországban, a másik Wales-ben. 1994-ben találkoztak Angliában.
Elhatározták, hogy csapatot alkotnak, majd amikor megmutatták képeiket a londoni "Dazed and Confused” magazinnak, azonnal címlapot készítettek. Szofisztikus, erős női portréikkal váltak ismertté, s a tökéletességig fejlesztették a divatreklám fotózást.
Különös gondot fordítanak a modellek megjelenésére, órákat foglalkoznak a sminkekkel és a hajakkal. Maximálisan hisznek az utómunkában is.


A csapat munkái folyamatosan megjelennek az amerikai és az olasz Vogue-ban, a W magazinban, s legnagyobb megrendelőik, Louis Vuitton, Missoni, Armani, Cavalli, Kenzo, Fendi, Miu Miu. Olyan parfümreklámokat fotóztak, mint Gucci, YSL, Givenchy, vagy Lancome. Sztárokkal is dolgoznak: Jennifer Lopez, Madonna, Björk, Lindsay Lohan, Scarlett Johansson, Kylie Minogue már foglalkoztatta őket.


Craig McDean

1964-ben született Angliában, Manchester mellett, de ma már New Yorkban él. Mielőtt fotózni kezdett, autószerelő volt. Londonban kezdte karrierjét Nic Knight asszisztenseként. Stílusa vetekszik a nagy grunge divatfotós ikon, David Sims-ével, s így lehetőséget kapott a Harper’s Bazaar és Vogue magazinokban.. Nem sokkal később nagy divatkampányokat kezdett fotózni, mint a Gucci, Giorgio Armani, YSL, Oscar de la Renta, Calvin Klein, Esteé Lauder.


Készített portrét már többek között Natalie Portman-ről, Joaquin Phoenix-ről, Hillary Swank-ről Uma Thurman-ről és Nicole Kidman-ről is.


  Jacques Olivar

A Casablanca-ban született fotós igazi legendává vált a divat világában. Egy DIM-nek készített reklámkampánnyal robbant be a köztudatba, amelyet a művészeti vezetők a legjobb fotósnak járó díjjal jutalmaztak.
Ettől a pillanattól kezdve, mint az egyik legnagyobb név a fotósok között, olyan kampányokban működhetett közre, mint Lois Jeans, Giorgio Armani, Hermes, Comme des Garcons, Celine, Strenesse, Trussardi, stb...


Ő a topmodellek kedvenc fényképésze, s ő az, akinek talán a legnagyobb számú a megjelenése a Vogue-ban vagy a Marie Claire-ben. Mi lehet a titka? Talán az, ahogyan az egyszerű elemeket a kiművelt harmóniával keverni tudja.


  Marc Hom

Koppenhágában született, s amikor befejezte tanulmányait 1989-ben Dániában, a művészeti akadémián, New Yorkba költözött, hogy ott kezdje fotós karrierjét.
Fotói a Gucci, Max Mara, Genny márkák kampányainak részét képezték, de fotózta Chert, Iggy Pop-ot, Johnny Depp-et, Gwyneth Palthrow-t.

Munkái a vezető nemzetközi lapokban jelennek meg, The Face, W Magazine, Harpers Bazaar, Arena, Vogue, Vanity Fair.
Akár az illúziót vagy valóságot képezi le, fotói mindig tele vannak dinamikával, érzelmekkel.

Kpacsolódó cikkek:

Top 10 Nemzetközi topmodellek »

Címkék:
HIRDETÉS
Vitrinblog
Vitrin Blog | ...Divat, Stílus & Szépségápolás Kicsiny Kirakata...
hirdetés