USE

Három tervező, egy márka.


A márka története

A USE 2004-ben debütál első őszi-téli (diploma) kollekciójával, melynek megjelenést is biztosít egy divatbemutatón, a Károlyi kertben. A védjegy három alapítója, Füzes Eszter, Godena-Juhász Attila és Tóth András ekkor végez a Magyar Iparművészeti Egyetem öltözéktervező szakán (1999-2004). A márka mögött álló egységes, egyedi gondolatiságot az alkotók szakmai kapcsolata adja, mely mélyen gyökeredzik: több éves közös munka áll már a hátuk mögött, melyek sikerei mind hazai, mind nemzetközi szinten ismertté teszik őket, s a márkát. Az egyéni tervezői látásmód elismerései között felbukkan több rangos nemzetközi pályázat díja, egy párizsi ösztöndíj, valamint a hazai szakma által megítélt „év fiatal divattervezői” és „az év divattervezői” cím.

Hitvallás, stílus:


A USE filozófia gondolati terének alapját az innovatív, művészi gondolkodás- és látásmód adja. Ez garantálja számára azt a bátorságot, mellyel képes megkérdőjelezni és újrafogalmazni az őt körülvevő valóságot. Ebben a folyamatos újrateremtésben az alkotók visszanyúlnak a divattörténet klasszikus évtizedeit jelentő ’40-es, ’50-es, ’60-as évek tervezői által megteremtett formákhoz, filozófiákhoz, s ezeket aktualizálják, párosítják mai trendekkel. A tradíció, hagyomány tiszteletének filozófiája nem csak ezért lesz egyszerre kozmopolita és nyitott, hiszen stabil, szakmai tudásra építkezve más képzőművészeti ágakat is bevon az alkotásba. A USE nemzetközi piacra való bekerülése után is érzékelteti, hogy nem szakítható ki sajátos közegéből, hiszen közép-európai kulturális, földrajzi adottságát felhasználva hívja életre ruháit. A márka nőideálja életkorban nem megfogható. Megjelenik vele viszont egy zárkózott, mégis erotikus, finom, nőies stílus, letisztult, minimalista forma- és színvilág. Fontos kritérium, hogy a tervezők a divat félévente megújuló világában akarnak maradandót alkotni. Így a márkanév alatt megjelenő kollekció, bár folyamatosan reflektál a világ változásaira, olyan klasszikus értékek mentén és művészi, minőségi színvonalon teszi ezt, hogy szellemiségében állandóságot teremt és képvisel.
Eredmények, megrendelések
  • A USE védjegye alatt 2002-ben összeálló tervezői csoport különdíjat kap egy finn
    pályázaton innovatív megoldásai (szabásminta, anyag- és színválasztás) használatáért.
  • 2003-ban az Első Európai Divat Parádén (Cumulus Fashion Tour), Londonban, ahol 17 ország 41 résztvevőjével mérette meg magát a márka, a nemzetközi hírű szakemberekből álló zsűri a USE csapatának adja a fődíjat.
  • 2004-ben, majd 2005-ben a USE kapja a már említett „év fiatal divattervezői” díjat a magyar divatszakma által szervezett gálán.
  • 2005-ben már két showroom keresi fel a divatházat, hogy termékeit külföldön is bemutathassa. Így a USE megjelenik a berlini Temporary Showroom-ban, s a New York-i Showroom Seven-ben.
  • Szintén 2005-ben, egyetlen magyar márkaként kerül be a USE a női felsőruházat egyik legnevesebb, patinás, vásárral egybekötött kiállítására Párizsba, a párizsi Fashion Week-re. A divathét ideje alatt a USE közös bemutatóteremben szerepel többek közt Anna Sui-val, Luella Bartley-val. Az egyre növekvő nemzetközi elismertség és kapcsolatok eredményeképp mára a USE külföldön olyan márkákkal került egy polcra, mint a Prada, Balenciaga, Lanvin, Marc Jacobs, Rochas, Stella McCartney, Gucci, vagy éppen Paul Smiths. Megrendeléseinek túlnyomó többsége külföldről – USA, Ausztrália, Japán, Németország, Dél-Korea – érkezik, de egyre elismertebb és ismertebb a hazai közönség előtt és üzleti életben is.
  • A USE Budapesten a belváros szívében, a hazai designerek márkáit forgalmazó MONO nevű üzletben, az Andrássy úton található Jud Marceau felső kategóriás boltban – itt a Paule Ka francia márkával együtt – és a Szervita tér 5. szám alatti saját showroom-jában kerül bemutatásra.
  • A fokozódó, élénkülő piaci kereslet, és a sikeres párizsi jelenlét után a tervezők 2006-ban is részt vettek a párizsi Fashion Week-en, a Rue Montaigne-on közös showroom-ban szerepeltek többek között Preen-nel, Bora Aksu-val, valamint Camilla Staerk-kel. Az itteni részvétel újabb megrendeléseket és egy Tokioi Pályázati lehetőséget jelentett.
  • 2007 januárjában a Márka nyit Kelet felé: ekkor nyeri el a Tokioi IFF ( International Fashion Fair) pályázatának első díját, melynek eredményeként díjmentes részvételi lehetőséget nyer a neves rendezvényen. A Márka nagy sajtófigyelmet kapott, hisz az ott jelenlévő 200 Márka közül beválasztották a 10 legjobba. Japánból és Dél – Koreából vett fel megrendeléseket.
  • Márciusban immárom harmadszor vett részt a USE a Párizsi Fashion Weeken.
  • Májusban elnyerte a Hungarian Fashion Awards-on az év divattervezőjének járó díjat 3. alkalommal.
  • 2007 tavaszától a márka jelen van az Amerikai piacon is, ezzel egyidőben évente kétszer mutatja be kollekcióit a New York-i és a Los Angeles-i Fashion Week-en.
  • 2008 márciusától új ágazattal bővül a brand, megjelenik a napszemüveg kollekció, mely nagy sikert arat Magyarországon.
  • A USE megalakulása óta folyamatos szereplője a hazai médiának (TV műsorok, divat magazinok, napi és havi újságok, internetes fórumok és blogok...) és olyan megjelenésekkel is büszkélkedhet, mint egy 1/1-es oldal a New York-i piavcezető divattal és design-al foglalkozó SURFACE magazinban, a Dél-Korea-i és Taiwan-i Marie Claire-ben, a bécsi INDIE magazinban, valamint az izraeli Time Out magazinban.

Referenciák, megjelenések

  • Állandó jelenlét a hazai divatmagazinokban (Marie Claire, Elle, Glamour, Hamu és gyémánt, Elite...)
  • Marie Claire divatbemutatók – 2008 tavasz, ősz
  • Önálló divatbemutatók – 2006, 2007
  • 2005-től állandó jelenlét a nemzetközi divatheteken.
  • Design Hotel - formaruha tervezés – 2007 máj.
  • Marie Claire - bevezető gála hostess ruhák – 2007 ápr.
  • Elle - Irodalmi Díjátadó Gála: hostess ruhák – 2007 márc.
  • Elle, Glamour, Cosmopolitan – folyamatos megjelenés - 2007
  • Kreatív konzultáns - „the Room 3” magazin - 2006
  • Yonderboi videóklip, jelmezek tervezése - 2006
  • Zséda videóklip - 2006
  • Oláh Ibolya augusztus 20-án elénekelt „Magyarország” című dalához készült fellépőruha - 2005
  • Marozsán Erika „Szakíts, ha tudsz” című lemezbemutató koncertjeihez készített fellépőruhák – 2006, 2007
  • Kreatív konzultáns - „the Room 2” magazin - 2005
  • Nike - fiktív kollekció tervezése a cég felkérésére - 2005
  • Magyar Kulturális Központ, New York - divatbemutató - 2005
  • @rc Óriásplakát kiállítás: divatbemutató, a kiállitást meghirdető képek - styling - 2005
  • Elite 2004. 11.
  • Átrium – 2003.09/10, 2004. 05/06
  • „the Room” magazin megalapítása - 2004
  • Mispál Attila: „A fény ösvényei” című filmjéhez tervezett ruhák - 2003
  • TONI & GUY pályázatra készített kosztümök – 2003, 2004
  • Figyelő - 2003. 09.28.
  • Fashion Daily - 2003. 09.12.

Kapcsolódó képgalériák:

USE - Woman
USE - Man

Címkék:
Kapcsolódó cikkek:
HIRDETÉS
Vitrinblog
Vitrin Blog | ...Divat, Stílus & Szépségápolás Kicsiny Kirakata...
hirdetés