Vásárolj a kirakatból

Az, hogy az üzletekben melyik terméket hova teszik, milyen messzire a bejárattól, állítólag egy külön tudományág. A CeBiten bemutatott Interactive Window Shopping projekt jóvoltából viszont már be se kell tenni a lábunkat az üzletbe, ha vásárolni akarunk.

A Window Shopping lényege, hogy a kirakatban, vagy akár kint az utcán elhelyezett monitoron kedvünkre nézelődhetünk és válogathatunk az adott shop termékei között. Ezt a négy infrakamera rendszere teszi lehetővé, ami érzékeli a vásárló mozdulatait és parancsokká alakítja azokat.

 

A vásárlónak kb. 1 méterre kell állnia a kijelzőtől, és egyszerű kézmozdulatokkal navigálhat a termékek, szolgáltatások között. Ehhez nem kell bemennie az üzletbe, de még hozzányúlnia sem kell semmihez – a fejlesztők külön ki is hangsúlyozzák, milyen tiszta, higiénikus módja ez a vásárlásnak.

A rendszer legnagyobb előnyének azt tartják, hogy non-stop üzemelhet, így akkor is lehet vásárolni, ha maga az üzlet már bezárt. (Gondolom, ilyenkor vagy valami utánvétes megoldást ajánl, vagy másnap nyitás után átveheted a terméket a boltban.) További érv a Window Shopping mellett, hogy szinte bármilyen kijelzővel használható, emellett innovatív mivolta is vásárlásra buzdíthat. Még Boris Becker is kedvet kapott a vásárláshoz Ralph Lauren üzleténél.


 

Voltaképpen arról van tehát szó, hogy a webshopok nyújtotta egyszerű, kényelmes kezelőfelületet viszik ki a plázákba, népes bevásárlóutcákra. A cél pedig az, hogy a kirakatban gyönyörködő, eddig passzív szemlélőket is vásárlásra ösztönözzék, vagy legalábbis megnöveljék az esélyét. Fogyasztói társadalom van, nincs mese.

Forrás: Tech.hu

Címkék:
Kapcsolódó cikkek:
HIRDETÉS
Vitrinblog
Vitrin Blog | ...Divat, Stílus & Szépségápolás Kicsiny Kirakata...
hirdetés